Isnin, 31 Oktober 2011

adik beradik cakoi...COK BANTAL

Salam semua...nie menu minum petang minggu lepas...terlebey rajin...lagi pon hujan mmg perut sentiasa lapar..:)..encik suami pon ada kat umah..so ada teman nak makan selain makan ngan hero2 yang lasak..
menu yer Cok Bantal cicah sambal sardin..



COK BANTAL (sumber my resepi.com)

3 cawan tepung gandum

2 sudu teh yis

3 sudu besar gula halus

3 sudu besar majerin/butter

1 biji telur

2 sudu besar  susu tepung (dalam resepi takde tapi nie saya tambah)

 1/4 cawan air (bergantung pada doh)


cara membuatnya...

-memula rendam yis (saya guna mauripan) dalam cawan yang berisi air

-campurkan semua bahan kecuali air...kemudian masukkan air yang telah direndam dengan yis tadi sedikit demi sedikit..uli sehingga mendapatkan doh yang tidak melekit..

-canai doh..potong  ikut suka anda..saya potong cam bantal peluk..:)

-goreng dalam minyak yang banyak (deep fry)

-siap utk dihidang bersama sambal sardin...utk anak2 saya celupkan dengan coklat nutella..semua suka!!

Cok bantal..adik beradik cakoi..:)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalammualaikum.... Sudah terlalu lama blog ini terbiar... Alhamdulillah untuk tahun-tahun yang berlalu.. Banyak suka duka yang aku lal...