Sabtu, 5 Januari 2013

Tekak omputih..;)..Fritata

AsSalam...dah 4hari tanpa sedar tahun 2013 berjalan..dlm masa 4hari nie jugak..setiap pagi adalah pagi yang sangat bz...hehe yer laaa danish dah masuk tadika..anak pulak dah bertambah sorang..so rutin harian makin padat..mana nak siapkan danish ke sekolah,nak antar darwisy n delisha ke umah pengasuh,nak buat breakfast...nak siapkan diri pi kerja..huhu..nasib amik cuti 3hari..
dlm 4hari nie aku baru nak susun kerja harianku..mana nak didahulukan n set mata untuk celik awal dari kebiasaaan..oh..sangatlah mak2..baru lar ku paham penat yer mak masa kakak,aku n adik2 kecik dulu....pagi2 dah bgn siapkan sarapan walaupon hanya nasi goreng..
Semlm sebelum pi sekolah..bg danish sarapan dulu...aku buat fritata..resepi nie amik dari blogger femes Ceeramoon..senang jer nak buat...campak jer aper jer nak...tapi bahan utama yg mesti ade adalah telor n keju!senangkan?!meh nak tunjuk sikit rupe fritata yg aku buat...





Tapi yang nie bukan gambar fritata yg buat semalam tapi yg hari tu punye...amik gambo kat istagram...semalam tak sempat amik gambo...tapi gitu ler rupe yer...so resepi meh kita tepek kat blog supaya dimasa akan datang aku akan ingat untuk buat semula...;)

Bahan2;
4biji telor
Keju ceddar/mozarella
Sosej
Crab stik
Sayur campur
Brokoli
Lada hitam
Mixed herbs
Garam

Cara membuatnya;
1)sosej,crab stik dan brokoli dipotong kecil...
2)masukkan sayur campur,sosej,crab stik dan brokoli yang dipotong kecil kedlm loyang
3)pukul telor sedikit dlm bekas lain,tuang kedlm loyang yang telah tersedia segala bahan yg telah dipotong tadi..
4)taburkan garam serta lada hitam kedlm loyang yang telah dicurahkan telor tadi...
5)taburkan keju serta mixed herbs
6)bakar didlm oven selama 25minit dengan suhu 200c...siap dihidang bersama cili sos;)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalammualaikum.... Sudah terlalu lama blog ini terbiar... Alhamdulillah untuk tahun-tahun yang berlalu.. Banyak suka duka yang aku lal...