Jumaat, 8 November 2013

Dinosour @ Putrajaya..

Assalammualaikum,

Cuti Maal Hijrah baru nie bawak anak-anak berjalan-jalan..lama tak bawak anak-anak berjalan..sian plak kat dorang..memang sabtu ahad aku sentiasa cuti jer tapi apak yer plak tak tentu cuti sebab kerja shif..macam nie lar bila suami bekerja shif..cuti tak menentu.:(
Hari isnin da siap2 cakap kat suami esok nak bawak anak-anak berjalan tapi dalam kepala memang tak terfikir kemana-mana pon..sebab nak book masa suami takut esoknya yg sememangnya jatuh restday beliau karang tetiba masuk overtime plak..jadi untuk tak menghampakan kite buat appointment dulu siap2 ngan suami..hehehehe..malam selasa sebelum tido turunkan sikit bahan basah ke level yang tak beku...so senang sok pagi buat breakfast sebelum keluar jejalan..plan mmg pagi selasa nak masak mee goreng.


mee goreng suka suki..hihi
 
 
Masak mee goreng secara pantas...pastu bangunkan anak2 mandi n siapkan dorang..breakfast mee goreng ngan air milo...settle semua dalam pukul 11 pg baru keluar rumah...mase dlm keta suami tanya kita nk p mane..terus ckp p dekat2 jer la p putrajaya... mlm td sempat whatsapp member ade yg syorkn bwk p pameran dinosaur kt putrajaya..alang2 memang anak yang no 2 tu minat dinosaur so mari lar kita kesana..:)
Sampai sana dalam 11.20 gitu..umah ngn putrajaya mmg tak jauh..hihihi..suasana kat luar pameran dinosaur tu pon tak ramai sangat orang mungkin ramai yg balik kg kot yer laa ramai yang amik cuti isnin so dapat la 4hari berehat..Pameran  Dinosour nie diadakan di marina putrajaya dekat dengan hotel Pullman...bayaran masuk dewasa rm10 kanak-kanak 5thn keatas rm5..pameran tak silap berakhir feb 2014...so lama lg nk abis..masih sempat kalo nk pi:)
 
tiket masuk
 
 anak dara yg teruja..:)
 
 kemain sampai terbongkok-bongkok nengok dinosaur plastic..hihihi
 
 berani-berani takut darwisy
 
 hihihi..kemain usap baby dinosaur plastic
 
 bila abah dukung dekat ngan dinosaur kemain melalak takut..hehehe.
 
penat kita lepak-lepak dulu..darwisy da start bad mood bila abah dukung dekat ngn dinosaur..tensen jer muka..
 
 gambar kat stage
 
 ok turn mama pulak
 
budak marah sebab abah dukung dia dekat ngan dinosaur..hihihihi
 
Sentap betul budak kecik nie ngan abah dia..sampai balik asyik melalak cakap nape abah bg dinosaur gigit awisy..hehehe..padahal dia nie lar kat umah kemain lagi cakap awisy tak takut dinosaur..koleksi dinosaur dia kemain byk...naik rimas mengutip dinosaur yg kecik2 tu...lepas pameran tu tak terus balik umah,disebabkan abahnya da buat sikecik nie merajuk..dibawanya kami jalan-jalan ke Paradigm Mall..masuk mall tu ade ler pulak Toy r us...memang terkena lar si abah ngan anak-anak..nasib ade sales sorang sebijik bawak mainan keluar...hahahahaha
 
Set Thomas n Friends kegemaran abg Danish...
 
akhirnya dapat jugak dinosaur besar idaman darwisy..T-rex nie besar giler..

tgk lar besar ke idak dgn dinosaur lama darwisy..:)
 
10 malam jugak akhirnya sampai kerumah..penat lama tak jalan lelama..esok yer darwisy demam sikit..tak taula terkejut sbb didukung dekat ngn dinosaur tu ke atau penat berjalan sbb dok merengek cakap kaki awisy sakit..demam sekejap jer pas makan ubat n urut kaki dia tdo balik..dalam pukul 12tghari bangun dah kebah sampai ke petang melasak jer..hehehe
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan